Friday, July 6, 2012

Mencari

Assalamualaikum !

Semangat pulak nak menaip hari nie :') Bukan apa, sebab tadi dah keluar berjalan-jalan, menenangkan fikiran yang beserabut, meluahkan segala kecelaruan yang ada kat dalam kepala otak nie.. So, sekarang Ahmooyy rasa lagi selesa, and rasa macam kurang sikit beban tu.. Lalala~~ 

Baiklah, berbalik kepada title di atas. Mencari. Mencari apa? Boyfriend? Hahahaaa~~ Bukan-bukannnnnnnnn. Sebenarnya mencari Sahabat. Seorang sahabat yang boleh dipercayai, boleh diharap, dan boleh menjaga aib sahabat-sahabatnya yang lain. Ye, Ahmooyy akui,  Ahmooyy pun bukanlah seorang sahabat yang agak baik, tapi Ahmooyy still lagi tahu, bagaimana nak menjaga maruah, aib sahabat yang lain.



Ahmooyy still lagi tak faham, kenapa ada sahabat yang sanggup menjatuhkan sahabatnya, hanya untuk kepentingan diri dia sendiri. Seriously, Ahmooyy rasa, orang yang macam ni, sangat-sangat annoying. Berulang kali diberi peluang, tetap ulang kesilapan, kesalahan yang sama. Mana ada manusia yang berakal, boleyh terjatuh dalam lubang yang sama berulang kali.**Maknanya, buat kesalahan yang sama berulang kali**.

Kenapa masih ada lagi orang yang macam tu? Mungkin Ahmooyy salah pilih kawan? Dia baik, tapi cuma satu tu je kekurangan dia. Ahmooyy dah cuba jadi sahabat yang terbaik untuk mereka. Tapi dibalas pula macam ni. Setiap kali ditegur, ada je alasan. Ada je cara nak memutar belitkan cerita. Apa-apa pun, dia mesti menang, even dah terang-terang dia salah! Apa yang Ahmooyy boleh buat sekarang nie, cuma mendiamkan diri. Ikut je rentak dia. Harap, satu masa nanti dia boleh berubah. Jadi sahabat yang lebih baik.  


 
Full Edit by CayunkSheera Other: ,