Sunday, November 4, 2012

Cinta 3 In 1



~Dapatkah selamanya kita  bersama~ menyatukan perasaan kau dan aku~

‘Hish, siapa pulalah yang telefon pagi-pagi nie? Bentak aku didalam hati apabila ada makhluk yang menganggu tidur aku.

‘‘Helo?’’

‘‘Hai Nor! Kau ingat aku lagi tak?’’ Ujar orang misteri yang menelefonnya.

Aku mengambil masa yang agak lama sedikit untuk mengamati suara tersebut.

‘‘Siti?’’

‘’Ha! Kenal pun kau dengan aku. Kalau kau tak kenal aku tadi, aku cepuk kepala kau. Aku nie ratu masa sekolah tau.  Eyh. Kau dah ada pakwe?’’

Ye. Siti. Ratu masa di sekolah. Siapa yang tak kenal dia? Semua orang kenal dia, termasuklah guru besar. Kerana? Biarlah rahsia. Tapi apahal dia tanya aku ada pakwe ke tidak? Telefon aku, pastu terus tanya pasal pakwe-pakwe pulak.

‘‘Pakwe? Kenapa? ’’ Soalan dibalas soalan. Hihii

‘’Ish kau nie! Jawab je lah ada ke tidak?’’ Marah Siti.

‘‘Mesti kau nak kenalkan aku dengan lelaki kan? Alahai Siti.. Aku memang takde pakwe. Tapi aku macam malaslah nak kenal dengan member kau lagi dah.. Kau tak ingat ke? Seramai-ramai lelaki yang aku kenal, semuanya datang dari kau. Kau sedar tak Siti?’’  Ujar aku dengan panjang lebarnya tanpa memberi sedikit ruang pun untuk Siti berkata-kata.

‘‘Ini lain Nor. Kau percaya lah dengan aku. Dia nie anak orang kaya. Aku amek adek dia, kau amek abang dia.’’

‘’Yang tua semua kau bagi aku.’’ Dari dulu lagi Siti akan kenakan dengan aku, orang yang lebih tua dari aku.

‘’Eyh! Dorang sama umurlah. Nanti aku explain. Kau nak kenal tak?’’

Sama umur? Pelik nie. Kembar ke? Ke, dorang kawan? Tapi tadi cakap adik beradik? Pening.

‘’Aku kalau bab kenal-kenal dengan orang nie, takde hal. Kau bagi je nombor dia kat aku. Nanti aku ada masa aku telefon dia.’’

‘’Ala. Adik dia tak kasi aku nombor telefon.. Dia takut aku kacau abang dia tu.’’

‘‘Yelah. Kau kan gatal!’’ Siti memang terserlah dengan sifatnya yang suka mengusik dan sedikit gatal.

‘’Hahhaaa. Dah lah. Nanti aku suruh dia telefon kau. Okay? Bye.’’

‘‘Okay-okay. Bye.’’

Aku mematikan panggilan dan terus keluar ke dapur mencari makanan.

************************

No comments:

 
Full Edit by CayunkSheera Other: ,